Deze spullen heb je nodig voor je nieuwe kantoor

Het bevoorraden van je nieuwe bedrijf met kantoorbenodigdheden lijkt misschien een no-brainer taak totdat je elk klein, groot en wettelijk verplicht item dat je nodig hebt bij elkaar optelt. Een goed gevuld kantoor helpt niet alleen je team efficiënt te werken, maar creëert ook een professionele sfeer die het vertrouwen van je klanten in je bedrijf kan vergroten. Gebruik een algemene checklist voor kantoorbenodigdheden om ook plannen te genereren voor de indeling van de ruimte, het budget en alle vaardigheden die je nodig hebt om deze te verwerven of op te frissen.

 

In geval van noodgevallen

Een kantoor zonder eerstehulpuitrusting is een ramp en een aansprakelijkheid die op komst is. Sommige bedrijven zijn van nature gevaarlijker dan andere, maar ongelukken kunnen overal en altijd gebeuren. Zorg ervoor dat werknemers weten waar ze de levendig gemarkeerde box met items zoals:

 

  • Zelfklevende verbanden
  • Gaaskompressen
  • Kleefband
  • Schaar
  • Pincet
  • Latex handschoenen
  • Wondreinigingshanddoeken
  • Elastische wikkels
  • Rolverband
  • Deken

 

Het is ook verstandig en vaak verplicht, afhankelijk van de lokale wetgeving, voor bedrijven om niet alleen een EHBO-doos, maar ook reanimatieapparatuur bij de hand te hebben.

 

Benodigdheden voor kantoorapparatuur

Een van de laatste problemen waarmee je na het openen van de deuren geconfronteerd wilt worden, is een tekort aan benodigdheden om computers, printers of faxapparaten soepel te laten werken. Een lijst van kantoorapparatuur en -benodigdheden:

 

  • Tonercartridges of printerinkt
  • Reserve computermuis
  • Reserve monitor
  • Reserve toetsenbord
  • Muismatten
  • Montagearmen voor beeldschermen
  • Blanco CD’s en DVD’s
  • USB’s, adapters en hubs
  • Schermdoekjes

 

Het papierwerk

In de buitenwereld is papier vandaag de dag misschien niet meer zo gevraagd als in het verleden, maar papier is nog steeds een noodzaak op kantoor. Pas je lijst met papierproducten aan voor het kantoor, afhankelijk van de behoeften van je bedrijf:

 

  • Printerpapier
  • Faxpapier
  • Telefoon-berichtstootkussens
  • Kleverige nota’s
  • Spiraal notitieblokken
  • Grafiekpapier
  • Schrijfpapier – brief en wettelijke afmetingen
  • Enveloppen – brief, Manilla in gewatteerde en catalogusformaat
  • Verzendetiketten
  • Toevoegen van papierrollen voor de machine
  • Papiergatenversterkingen
  • Index tabbladen en verdelers
  • Bestandsmappen
  • Zakmappen
  • Kalenders
  • Planner navullingen
  • Tijdkaarten

 

Het meubilair en andere grote voorwerpen

Als je erover nadenkt hoeveel meubelen je bedrijf nodig heeft, moet je ook rekening houden met de grootte, het comfort of de ergonomie voor een hogere productiviteit en duurzaamheid. Hoe beter de kwaliteit, hoe langer elk meubelstuk meegaat. Afhankelijk van je onderneming kan de checklist voor kantoormeubilair eronder vallen:

 

  • Geassorteerde stoelen – bureaustoelen, wachtkamerstoelen, baliestoelen, krukjes
  • Wachtkamertafels
  • Bureaus voor elk kantoor en een receptie
  • Kantoorscheidingspanelen – mobiele, draagbare scheidingswanden maken veelzijdigheid mogelijk wanneer de behoeften veranderen
  • Opbergmodules, rekken, boekenplanken die dienst doen als ruimteverdeler
  • Archiefkasten
  • Opbergkasten
  • Whiteboards
  • Conferentietafels en zitplaatsen
  • Kantoorkeukenmeubilair en -apparatuur